OSAO

FI EN
Tulosta
Suomeksi / In English
Etusivu / Nyt / Jutut / Visualistin työssä yhdistyvät luovuus ja kaupallinen ajattelu

Visualistin työssä yhdistyvät luovuus ja kaupallinen ajattelu

Visualistin työssä yhdistyvät luovuus ja kaupallinen ajattelu

Visualisti on moniosaaja, joka pitää myymäläympäristön aina uutena ja kiinnostavana. Visualisti tuottaa kiinnostavia näyteikkunasomistuksia ja esillepanoja ja myyviä kampanjoita. Visualisti luo tunnelmaa niin myymälään kuin tapahtumaan. Visualistit työskentelevät erikoisliikkeissä, myymälöissä, tavarataloissa ja messuilla.

Hyvä visualisti on idearikas ja kustannustehokas ja hänellä on nopea reagointikyky asioihin. Hän osaa työskennellä sekä yksin että tiimissä. Hyvä visualisti hallitsee esillepanotekniikat ja –välineet, hän osaa käyttää mallinukkeja, tasoja ja telineitä sekä käyttää värejä tehokkaasti. Visualistilla on hyvät kädentaidot, hänellä on tyylitajua sekä visuaalista hahmotuskykyä.

Visualisti voi toimia myös yrittäjänä tehden toimeksiantoina mm. erilaisia tapahtuma- ja messusomistuksia, konseptisuunnittelua visuaalisen markkinoinnin käyttökohteisiin tai tarjota yrityksille visuaalisen markkinoinnin osaamistaan visualistin työtehtävissä. ”Visualistin sydän sykkii asiakkaalle, missään ei olla niin lähellä ostopäätöksien tekemistä kuin myymälässä, visuaalisessa teatterissa”, toteavat visuaalisen markkinoinnin opettajat Outi Manninen ja Sirpa Illikainen.

Visualistin koulutusta aikuisille

OSAOn Kaukovainion liiketalouden yksikössä alkaa tammikuussa 2015 markkinointiviestinnän ammattitutkintoon valmistava koulutus. Koulutus toteutetaan päätoimisena päiväkoulutuksena ja siihen kuuluu työssäoppimisjakso. Tutkinto suoritetaan näyttötutkintona aidoissa visuaalisen markkinoinnin työtehtävissä.
Koulutus antaa valmiuksia työskennellä visuaalisen markkinoinnin työtehtävissä ketjuliikkeessä, pienyritysten myymälässä, messuilla, näyttelyissä ja tapahtumissa.

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat toimineet asiakaspalvelu- ja myyntitehtävissä ja jotka haluavat hakeutua työtehtäviin, joihin kuuluvat mm. näyteikkunoiden tekeminen ja muut somistustyöt sekä esillepanojen ja kampanjoiden toteutukset.

Koulutuksen keskeisiä sisältöjä ovat tuotteiden esillepano, näyteikkunamainonta, asiakasinformaation tuottaminen, mainostekstaus, kalligrafia, InDesing- ja 3D-ohjelmat sekä digikuvaus. Opiskelijoiden käytössä on oppilaitoksen näyteikkunat harjoittelua varten.

Haku koulutukseen päättyy 5.12.2014. Hae koulutukseen OSAOn aikuiskoulutuskalenterin kautta http://www.osao.fi/aikuiskoulutuskalenteri

Lisätietoja koulutuksesta antaa koulutussihteeri Pirkko Heiskanen, pirkko.heiskanen@osao.fi tai puh. 050 593 9923.

10 marraskuuta 2014

Tunnisteet: aikuiskoulutus, markkinointi, markkinointiviestintä, visualisti

Kommentointi