Verkkokauppa- ja digiosaaja 30 osp
Markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto -tutkinnon osa liiketoiminnan perustutkinnosta
- Etusivu
- Tietoa hakemisesta
- Koulutustarjonta
- Verkkokauppa- ja digiosaaja 30 osp
Onko sinulla kokemusta asiakaspalvelusta ja myyntityöstä? Haluaisitko vahvistaa verkkokauppa- ja digitaalisen markkinoinnin osaamistasi? Tule mukaan käytännönläheiseen koulutukseen, joka antaa sinulle valmiuksia laajentaa omaa osaamistasi!
Koulutuksen kuvaus
Kohderyhmä
Kohderyhmänä ovat henkilöt, joilla on ennestään asiakaspalvelun ja myynnin työkokemusta ja jotka haluavat laajentaa osaamistaan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin osalta.
Hakijoilta edellytetään tietotekniikan perusteiden hallintaa sekä mahdollisuutta osallistua sekä lähi- että etäopetukseen. Pääosa koulutuksesta tullaan järjestämään etäopetuksena Microsoft Teamsin kautta, mitä varten opiskelijat tarvitsevat oman tietokoneen. Opinnot edellyttävät myös, että opiskelija pystyy käyttämään omaa mobiililaitetta (matkapuhelin tai padi) opiskelun työkaluna, jolloin opiskelija tuottaa ja julkaisee harjoitustehtäviä omalla mobiililaitteella.
Opiskelukielenä on suomi, mutta opiskelijalta edellytetään myös englannin kielen perusteiden osaamista.
Hakuaika
Koulutukseen hakeutuminen on päättynyt.
Ajankohta
Seuraava koulutus on suunnitetu aloitettavaksi lokakuussa 2022. Koulutukseen voi hakea TE-koulutuksena sekä jatkuvan haun kautta.
Koulutuspaikka
Kaukovainion yksikkö, palvelut, Kotkantie 2C, 90250 Oulu
Hinta ja kustannukset
Koulutus on maksutonta. Pääosa koulutuksesta tullaan järjestämään etäopetuksena Microsoft Teamsin kautta, mitä varten opiskelijat tarvitsevat oman tietokoneen. Opinnot edellyttävät myös, että opiskelija pystyy käyttämään omaa mobiililaitetta (matkapuhelin tai padi) opiskelun työkaluna, jolloin opiskelija tuottaa ja julkaisee harjoitustehtäviä omalla mobiililaitteella.
Koulutuksen tavoite
Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia jatkaa oman alan asiakaspalvelun ja myynnin tehtävien lisäksi verkkokaupan ylläpitämis- sekä digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen tehtävissä. Koulutukseen sisältyy sähköisen kaupankäynnin ja digitaalisen markkinoinnin opintoja.
Koulutuksen toteutus
Koulutuksen alussa on kaksi lähipäivää, muuten opetus tapahtuu Teamsin kautta etäopetuksena. Koulutukseen sisältyy työpaikalla tapahtuvaa oppimista noin kaksi kuukautta.
Opiskelijavalinta
Opiskelijat valitaan haastattelun perusteella. Haastattelun pisteytys (0-10) painottuu seuraavasti:
- aiemmin hankittu osaaminen, enintään 3 pistettä
- tarve koulutukselle, enintään 5 pistettä
- motivaatio, enintään 2 pistettä
Kielitaidon arviointi
Menestyminen opinnoissa edellyttää opiskelijaksi valittavalta riittävää suomen kielen taitoa. Jos hakijan äidinkieli on muu kuin opetuskieli, hän voi osoittaa riittävän kielitaidon todistuksella tai osallistumalla kielitaidon
arviointiin. Kielitaitotasosuositus tässä koulutuksessa on B1.2.
Koulutuksen sisältö
- Verkkokaupan perustaminen, ylläpito ja alustat
- Verkkokaupan logistiikka ja maksuliikenne
- Verkkokaupan asiakaspalvelu
- Markkinointiviestinnän muodot, keinot ja asiakassegmentointi palvelumuotoilun näkökulmasta
- Markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen
- Digitaalisen markkinoinnin työvälineet
- Digitaalisen markkinoinnin sisällöntuotanto
- Digitaalisen markkinoinnin analytiikka
- Viestintä suomen ja englannin kielellä
- Työpaikalla tapahtuva oppiminen
Tutustu tutkinnon perusteisiin ePerusteet -palvelussa
Lisätietoja
koulutuspäällikkö Tiina Karvonen, p 050 4624 720, tiina.karvonen@osao.fi
Hakeminen
Alla olevasta painikkeesta siirryt OSAOn hakujärjestelmään ja pääset täyttämään hakulomakkeen. Hakulinkki toimii hakuajan ollessa voimassa.
Peruutusehto
Koulutushakemus on sitova eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen. Työnhakusi tulee olla voimassa hakiessasi koulutukseen.